Predstavljamo najkreativnije prototipove u prošloj godini
Konceptni automobili su, otprilike, rekli bi Srbi, „mož’ da bidne, al’ ne mora da znači".
Zapravo, reč je o prototipovima koji koračaju po bližoj ili daljoj
budućnosti. Kroz njih, dizajneri i inženjeri pokazuju gde je granica
njihove mašte i znanja, ali i nastoje da usmere budućnost u najboljem
smeru. Pojedini imaju zadatak da pokažu novi stil svog brenda, dok
nekolicina najavljuje modele iz bliske budućnosti. Kurir vam
predstavlja koncepte koji su obeležili godinu za nama. Naravno,
naglasak je na čistom pogonu, odnosno težnji da se sa „zelenim"
tehnologijama ne izgube performanse i strast za brzinom.
Koncept koji je 2009. zadivio svet je „BMNJ vižen". Pokreće ga
hibridni pogon, koji se sastoji od trocilindričnog turbodizela (163 KS)
i dva elektromotora (svaki od 85 KS), po jedan na svakoj osovini. Sve
zajedno broji 356 konjskih snaga i 800 Nm momenta. Do stotke ubrzava za
samo 4,8 sekundi, a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h. Troši
samo 3,7 litra, a za prenos je zadužen šestostepeni menjač sa dva
kvačila. Baterije se pune preko kućnog utikača na 220 V za samo dva i
po sata, a preko napona od 380 V, „toči" do „vrha" za samo 44 minuta.
Autonomija je čak 700 kilometara.
Veoma zapažena bila je „GM korveta stingrej", inspirisana
originalnim modelom iz 1959. godine, ali je sada napravljena za
snimanje filma „Transformersi".
Kada se pojavio „pežo BB1", niko nije verovao da će stići do
serijskih traka, ali Francuzi su prošle nedelje to potvrdili. Ide na
struju, može da razvije 60 km/h i ima autonomiju od 120 km u gradu.
Iako je dugačak samo 2,5 metara, može da poveze četvoro putnika, što ga
čini veoma sličnim „tojoti iLJ", ali ima i prtljažnik od 160 litara.
„Audi a’kimono", sem što ima kosooke crte lica, donosi revoluciju
jer će se njegova silueta videti i noću zahvaljujući specijalnim
svetlima. Projektovao ga je Bugarin Teodor Kjučvov Dorteo, na konkursu
koji je raspisao glavni dizajner „Audija" Valter da Silva pod nazivom
„Ako hoćete da vidite novi ‘audi’, dizajnirajte ga".
I „Reno" je najavio da će koncept „zoe" stići do proizvodnih
pogona 2012. godine. To će biti prvi serijski „reno" na električni
pogon, ima strujnu agregat od 75 kilovata, juri 140 km/h i s punim
baterijama prelazi 160 km.
„Tojota", koja je svetu poklonila hibridni pogon, nastavlja svoju
ekološku misiju studijom FT-EV, što označava električno vozilo. S
dužinom od samo 2.730 mm, kraći je od modela „iLJ" za 255 mm, ali
takođe ima četiri sedišta. Baterije obezbeđuju prelazak 90 gradskih
kilometara, a najveća brzina je 100 km/h.
„Honda" je u prošlu godinu dovezla koncept „skajdek", čija se
vrata otvaraju poput makaza. Ima tri reda sedišta, a pokreće ga
hibridni pogon.
„Sitroen" je, kao iz inata, kreirao koncept „revolt". „Spačekoliki"
buntovnik donosi puni sjaj poznatog ekscentričnog dizajna, iako je
dugačak samo 3,68 m. Ima zadatak da doveze „Sitroen" u električni svet.
Reč je o „plag-in" pogonu, odnosno mogućnosti da se vozi kao hibrid,
ili elektromobil.
Izvor : Kurir